AMEautomotive – sterowanie procesami produkcji karoserii
Zespół AMEplus dysponuje kilkunastoletnim doświadczeniem w realizacji projektów dla przemysłu samochodowego. Zakresy tych projektów obejmują modyfikacje systemów transportu skidowego i EHB karoserii w spawalni, lakierni oraz na wydziałach montażu końcowego, jak również wprowadzenie robotów na liniach lakierni i UBS (zabezpieczenie antykorozyjne podwozia) oraz uruchomienie systemów bezprzewodowej identyfikacji karoserii MOBY-E oraz monitorowanie i optymalizację sterowania zasobami w produkcji karoserii.
Do bogatego dorobku w tym zakresie należy zaliczyć zrealizowane projekty dla:
- ŠKODA Auto a.s. w Mlada Boleslav i Kvasiny (Republika Czeska),
- Mercedes w Vittoria (Hiszpania),
- Volkswagen w Poznaniu i Shanghaju (Chiny),
- BMW w Greenville, South Caroline (USA),
- KIA Motors Żylina (Slowacja),
- GM OPEL w Gliwicach,
- Fiat Auto w Tychach.
Zakres zrealizowanych projektów obejmował zadania modernizacji lub budowy systemów sterowania wszystkimi etapami w produkcji karoserii, w tym m.in. następujące zadania:
- Transport karoserii w zgrzewalni, lakierni oraz w halach montażu.
- Sterowanie zasobami produkcji z wykorzystaniem analizy statystycznej i metod optymalizacji.
- Proces czyszczenia karoserii w stacjach EMU.
- Sterowanie stacją robotów w procesie zabezpieczenia antykorozyjnego, uszczelniania oraz lakierowania.
- Monitorowanie, kontrola oraz optymalizacja sterowania zasobami w produkcji karoserii.
- Systemy bezprzewodowej identyfikacji karoserii i śledzenia produkcji karoserii.
Projekty
BMW Spartanburg South Carolina USA
Oprogramowanie oraz uruchomienie systemu sterowania przenośników i gniazd robotów spawalni BMW modelu X5 dla linii: Framing, Motor Inner/Outer, SideFrame.
Hyundai Montgomery Alabama USA
Systemu sterowania magazynem wysokiego skladowania dla lakierni.
Mercedes Benz Espana w Vitoria Hiszpania
System sterowania przenośników karoserii w hali lakierni Mercedes Vito
Škoda Auto w Mlada Boleslav Republika Czeska
Przygotowanie hal M11A i M11B do produkcji nowej ©koda Octavia.
Modyfikacje systemu transportu skidowego i EHB, wprowadzenie systemu bezprzewodowej identyfikacji karoserii MOBY-E na EHB; przygotowanie do wprowadzenia robotów na liniach UBS (zabezpieczenie antykorozyjne podwozia). Przygotowanie hali M13 (hala montażu końcowego) do produkcji nowej ©koda Octavia: systemów transportu kolowego oraz EHB, wprowadzenie nowego systemu wizualizacji opartego na Cimplicity PE HMI.
Škoda Auto w Mlada Boleslav Republika Czeska
Modernizacja stacji operatorskiej M11STS00 w Hali M11A. Opracowanie systemu komunikacji i sterowania. Optymalizacja sterowania zasobami produkcji. Modernizacja sterowania magazynu karoserii gotowych w lakierni M11B- przejście ze sterowania autonomicznego na kontrole w systemie sterowania produkc
ją FIS-Optimo.
Škoda Auto w Mlada Boleslav Republika Czeska
Modernizacja systemu przenośników w Hali M12B.
Opracowanie oprogramowania PLC dla szaf sterowniczych.
Škoda Auto w Kvasiny Republika Czeska
System sterowania przenośników w zgrzewalni Skoda SuperB. System sterowa
nia przenośników na lączniku hal i w hali końcowego montażu Skoda SuperB.
Škoda Auto. w Mlada Boleslav Republika Czeska
System sterowania i monitorowania lakierni Skoda OCTAVIA i FELICIA.
VW Poznań Polska
System sterowania przenośników karoserii w hali końcowego montażu. Optymalizacja pracy urządzeń transportu technologicznego
VW Shanghaj Chiny
Systemu sterowania transportem karoserii w lakierni